نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید گیلان برگزار شد
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : همه تلاش خود را به كار خواهيم گرفت تا خدمات مناسب و خوبی را در اختیار صنعتگران به ویژه سرمايه گذاران قرار دهیم .
نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید گیلان برگزار شد
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : همه تلاش خود را به كار خواهيم گرفت تا خدمات مناسب و خوبی را در اختیار صنعتگران به ویژه سرمايه گذاران قرار دهیم .
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان؛ نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید گیلان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان برگزار شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص این نمایشگاه اظهار داشت: ۸۰ شرکت تولیدی و صنعتی فن آور جهت رفع نیازهای مواد اولیه و تبادل تکنولوژی از استان های گیلان، تهران، اصفهان، اردبیل در این نمایشگاه حضور یافتند.
احمد علی شهیدی ، رویکرد این نمایشگاه را حذف حلقه های وابسته به واردات در حوزه های صنایع خودرو و قطعات ، فلزی و غیر فلزی ، لوازم خانگی ، صنایع دریایی و الکترونیک و ساخت تجهیزات و ماشین آلات در حوزه های مختلف صنعتی و عمرانی عنوان و تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف جلوگیری از واردات کالاهای ساخت مشابه داخلی از خارج از کشور و تامین نیازهای واحدهای صنعتی از داخل کشور برای نیل به خودکفایی بخش صنعت برپا شد .
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : همه تلاش خود را به كار خواهيم گرفت تا خدمات مناسب و خوبی را در اختیار صنعتگران به ویژه سرمايه گذاران قرار دهیم .
احمد علی شهیدی با بیان اهمیت صنایع کوچک و سهم آن در اقتصاد کشور تاکید کرد: یکی از مهمترین ارکان تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، رونق و توسعه صنایع کوچک است و توجه ویژه به این صنایع علاوه بر اینکه سبب تداوم رشد صنعت استان خواهد شد، آسیب پذیری اقتصاد استان را در حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد.
وی تصریح کرد: توجه به صنایع کوچک همانگونه که در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز مستقیماً به آن اشاره و تأکید شده راهی مطمئن برای بهبود شاخص های صنعتی و اقتصادی و توسعه و تثبیت اشتغال مولد است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : ضرورت بستر سازی و ایجاد شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران در شهرکهای صنعتی از موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه داشت
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان تصریح کرد: «برای بازاریابی واحدهای تولیدی باید برنامههای آموزشی با همکاری کارشناسان و صاحبنظران در نظر گرفته شود و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی در این زمینه مفید است.»
شهیدی ضمن اشاره به تجربه مثبت سایر کشورها در تشکیل بازار (SME) بیان کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا که در زمینه ورود شرکت های کوچک و متوسط به بازار سرمایه فعالیت داشته اند، رشد مثبتی در تامین مالی صنایع کوچک تجربه کرده اند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در پایان ضمن تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذاری خارجی، عنوان کرد: یکی از مسایل اصلی بازار(SME) بحث جذب سرمایه گذاری خارجی است. برخی شرکت های بین المللی مایل هستند به این بازار وارد شوند و این امر زمینه شفافیت و افزایش استاندارهای اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط را رقم خواهد زد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : یکی از مهمترین ارکان تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، رونق و توسعه صنایع کوچک است و ما همه تلاش خود را به كار خواهيم گرفت تا خدمات مناسب و خوبی را در اختیار صنعتگران به ویژه سرمايه گذاران قرار دهیم .
لازم به ذکر میباشد که در جریان برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید گیلان ، مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت و استاندار گیلان و سایر مقامات ملی و استانی با حضور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند .