اهداف و برنامههای استراتژیک
راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):
ـ هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)؛
۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک
۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک
۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف
۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...
۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی
۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی
ـ هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)؛
۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...
۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی
۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.
۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات
ـ هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)؛
۱-آموزش منابع انسانی
۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو
۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی
۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی
۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته
۶-کمک به ارتقا افراد شایسته
۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور
۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور