پنجشنبه 01 آذر 1403

مزایده واگذاری زمینهای صنعتی و خدماتی در فاز توسعه شهرک صنعتی سفیدرود، لاهیجان، آستارا، انزلی، سیاهکل و لوشان

  • 1403/05/13 - 13:38
  • - تعداد بازدید: 153
  • - تعداد بازدیدکننده: 136
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه
  • /Z2Ne

مزایده واگذاری زمینهای صنعتی و خدماتی در فاز توسعه شهرک صنعتی سفیدرود، لاهیجان، آستارا، انزلی، سیاهکل و لوشان

شرایط مزایده عمومی شماره 14031000(مزایده با ارزیابی کیفی )

 

شرکت شهرکهای صنعتی گیلان درنظر دارد نسبت به واگذاری زمینهای صنعتی و خدماتی  در فاز توسعه شهرک صنعتی سفیدرود ، لاهیجان ،آستارا ، انزلی، سیاهکل ، لوشان ، به شرح جدول پیوست از طریق مزایده عمومی و با بهره­گیری از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بر اساس قیمت کارشناسی و با رعایت صرفه و صلاح شرکت به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط اقدام نماید. 

  1. -      مهلت دریافت اسناد مزایده: تا ساعت  8 صبح  روز   پنج شنبه   مورخ  18 / 5 /1403
  2. -      آخرین مهلت ارسال پیشنهاد قیمت: ساعت  8  روز  یک شنبه     مورخ  28/ 5  /1403
  3. -      زمان بازگشایی: ساعت 8:30   صبح روز یک شنبه مورخ  28/5/1403
  4. -      مزایده گزار : شرکت شهرک­های صنعتی گیلان
  5. -   مبلغ تضمین شرکت در مزایده و نوع آن:  ضمانتنامه بانکی  یا فیش واریزی  یا پرداخت الکترونیکی از طریق درگاه معرفی شده در سامانه ستاد  (به مبلغ مندرج در جدول پیوست).   *  درج موضوع مزایده یا شماره مزایده و همچنین شماره قطعه مربوطه توسط مزایده گر در ضمانتنامه یا فیش واریزی ( بدون قلم خوردگی ) الزامیست .
  6. -   مدت اعتبار پیشنهادات: یک  ماه از تاریخ تحویل پیشنهادات (درصورت عدم انعقاد قرارداد در فرصت  یک ماهه، عقد قرارداد با نفر دوم مزایده صورت می­پذیرد و در صورتی که نفر دوم وجود نداشته باشد، مزایده تجدید می­گردد).
  7. -    مزایده بصورت مزایده عمومی با ارزیابی کیفی انجام میشود و معیارهای ارزیابی کیفی مزایده گران پیوست اسناد میباشد .
  8. -   واگذاری حق بهره برداری برای صنوف خدماتی و غیر تولیدی مشمول فرایند مزایده با ارزیابی کیفی نمیگردند و فرایند مزایده بدون ارزیابی کیفی برگزار خواهد شد .
  9. -   برگزاری مزایده صرفا از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت میباشد و کلیه مراحل فرآیند مزایده شامل خرید و دریافت اسناد مزایده، پرداخت تضمین شرکت در مزایده(ودیعهارسال پیشنهاد قیمت، بازگشایی پاکات، اعلام به برنده، واریز وجه مزایده و... در بستر سامانه از این طریق امکانپذیر می­باشد.
  10. - در مورد اشخاص حقوقی میبایست کلیه صفحات اسناد مزایده به امضای صاحبان مجاز رسیده و ممهور به مهر شرکت باشد و در مورد اشخاص حقیقی باید به امضای شرکت کننده رسیده باشد .
  11. در زمان عقد قرارداد در صورتیکه ارائه جواز تاسیس صنعتی ، گواهی فعالیت  صنعتی ، گواهی فعالیت صنعتی و یا معرفی نامه (برای صنوف) ، منوط به اخذ تاییدیه از سازمان حفاظت محیط زیست و یا ادارات کل تابعه باشد، عدم تایید سازمان مذکور ، خسارت یا مسئولیتی برعهده مزایده گر نخواهد گذاشت .
  12. برنده مزایده موظف به ارائه جواز تاسیس و مجوز محیط زیست قبل از  عقد قرارداد  میباشد. در صورت عدم ارائه موارد یاد شده، نفر دوم جایگزین خواهد شد.
  13. - تسلیم پیشنهاد قیمت به منزله اطلاع کامل پیشنهاد دهنده از کلیه شرایط و مشخصات میباشد ، لذا پس از ارائه پیشنهاد قیمت هیچ عذری در مورد عدم اطلاع از تمام و یا برخی از شرایط و مشخصات به هیچ عنوان قابل قبول نیست .
  14. - در خصوص قطعات دارای مستحدثات،  برندگان مزایده متعهد میگردند که مبلغ اعلامی کارشناس رسمی دادگستری (مندرج در اسناد مزایده) را پذیرفته و پس از اعلام نتیجه نهایی مزایده حق هرگونه اعتراضی در این خصوص  را از خود صلب مینمایند .لازم به ذکر است که قیمت کارشناسی در خصوص بخش اعیان زمین و بصورت رقم ثابتی بوده که در زمان عقد قرارداد بطور 100 درصد نقدی از برنده مزایده اخذ خواهد شد و قیمت پیشنهادی صرفاً  برای عرصه قطعه مورد نظر میباشد .
  15. - درخصوص شهرک صنعتی انزلی، با توجه به اینکه صدور جواز تاسیس از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی میباشد، ضروری است متقاضیان محترم پیش از هرگونه پیشنهاد قیمت در خصوص نحوه اخذ جواز به لحاظ ماهیت حقوقی و یا حقیقی به سازمان منطقه آزاد انزلی مراجعه نمایند .
  16. - درخصوص استقرار واحدهای خدماتی، صرفا امکان خدماتی وجود دارد که پیش از این در شهرک­های صنعتی، قراردادی جهت ارائه آن خدمات  منعقد نگردیده باشد، متقاضیان جهت دریافت اطلاعات تکمیلی میبایست به واحد امور متقاضیان شرکت شهرک­های صنعتی گیلان مراجعه نمایند.
  17. - اشخاص حقیقی و یا حقوقی در صورت ارائه قیمت برای بیش از یک قطعه پس از برنده شدن ، صرفا امکان عقد یک قرارداد در خصوص قطعات پیشنهادی را خواهند داشت .
  18. - پرداخت هزینه های کارشناسی، آگهی درج شده در روزنامه، کلیه هزینه­های احتمالی نقل و انتقال و دارایی و عوارض و...  به عهده برنده مزایده می باشد.
  19. - شرایط پرداخت: نحوه عقد قرارداد: برندگان مزایده پس از اعلام نتایج میتوانند از دو روش ذیل نسبت به پرداخت  وجه قرارداد اقدام نمایند:

الف - بصورت 100درصد نقدی (شامل 10 درصد بخشودگی به مبلغ نهایی قرارداد)

ب - نقدی تعهدی:  تعداد اقساط در بخش تعهدی مطابق دستورالعمل دریافت حق بهره برداری سال 1403 ابلاغی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران  بصورت 20درصد نقدی و مابقی در 4 قسط سه ماه یکبار خواهد بود.

  1. - مزایده گران میبایست به جهت اطمینان از تطبیق نوع تولید با ضوابط استقرار زیست محیطی صنایع، متناسب با رده های مذکور در نواحی صنعتی مورد مزایده و همچنین در خصوص قطعات با کاربری صنایع همگن، به واحد HSEE دفتر مرکزی شرکت مراجعه نمایند. در خصوص شهرک­هایی که دارای زون بندی مصوب سازمان حفاظت محیط زیست نمیباشند، استقرار صرفا با مجوز سازمان مذکور امکان پذیر میباشد و اخذ کلیه مجوزهای لازم به عهده برنده مزایده میباشد.
  2. - درشهرکهای دارای تصفیه خانه فاضلاب، مبلغ حق انتفاع تصفیه خانه مطابق دستورالعمل ابلاغی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و براساس فاضلاب نوع تولید محاسبه و از برنده مزایده اخذ خواهد گردید.
  3. - مزایده گران می توانند جهت اطلاع از هندسه و موقعیت مکانی قطعات اعلام شده در لیست مزایده  به سامانه اطلاعات مکانی شهرکها و نواحی صنعتی ایران به آدرس Gis.isipo.ir  مراجعه نمایند.
  4. - ساخت و ساز صرفا مطابق با ضوابط ساخت و ساز در شهرکها و نواحی صنعتی می باشد. ساخت و ساز کلیه واحدهای کارگاهی بر اساس تیپ طرح ارائه شده دفتر فنی شرکت شهرکهای صنعتی گیلان خواهد بود.
  5. - در خصوص قطعات با کاربری کانی غیرفلزی امکان استقرار واحد تولید بتن سیال و کارخانه آسفالت وجودندارد.
  6. - جزییات و مشخصات هر یک از قطعات  مزایده، بطور کامل در اسناد مزایده  درج گردیده است و پیشنهاد دهندگان میبایست با توجه به موارد ذکر شده در گزارش مذکور، نسبت به پیشنهاد قیمت اقدام نمایند.
  7. - حضور نمایندگان مزایده گران در جلسه بازگشایی پاکات با ارائه معرفی نامه رسمی آزاد میباشد و این بند به منزله دعوت از مزایده گران تلقی میگردد .
  8. تکمیل فرم بازدید از قطعه و پذیرش وضع موجود الزامی میباشد .
  9. تکمیل فرم اعلام آدرس قانونی برای ابلاغ یا مکاتبات بعدی الزامی میباشد .
  10. - نشانی کارفرما: رشت کمربندی شهید بهشتی _ روبروی کمیته امداد _ شرکت شهرکهای صنعتی گیلان.
  11. - علاقمندان به شرکت در مزایده می­بایست جهت ثبت نام و دریافت گواهی الکترونیکی (توکن) با شماره ذیل تماس حاصل نمایند :مرکز پشتیبانی و راهبری سامانه:    1456   
  12. - اطلاعات تماس دفاتر ثبت نام سایر استانها، در سایت سامانه (www.setadiran.ir)، بخش ثبت نام/پروفایل مزایده گر موجود است.
  13. - با توجه به اینکه شیوه نامه برگزاری مزایده با ارزیابی کیفی در شهرک­ها و نواحی صنعتی، صنفی، فناوری و مناطق ویژه اقتصادی در سال 1403 تاکنون از سوی سازمان متبوع ابلاغ نشده است ، شیوه نامه مصوب هیات مدیره سازمان ابلاغی طی نامه شماره 3459-د مورخ 28/8/1401 در این خصوص نافذ می باشد.

 

پاکات مزایده

پاکت (الف):

سپرده شرکت در مزایده سپرده شرکت در مزایده میبایست به صورت ضمانتنامه بانکی یا فیش واریزی یا پرداخت الکترونیکی از طریق درگاه معرفی شده در سامانه ستاد (به مبلغ مندرج در جدول پیوست) و با شرایط ذیل ارائه گردد:

ارائه تضمین شرکت در مزایده الزاماً باید به نام مزایده­گر باشد اسناد تضمین بایستی علاوه بر بارگذاری در سامانه بصورت لاک و مهر شده در پاکت (الف) تحویل دبیرخانه شرکت شده و رسید دریافت شود. در صورت پرداخت مبلغ ضمانت نامه از طریق سامانه، رعایت این بند الزامی نمی باشد.

عنوان کامل مزایده با شماره مزایده و همچنین شماره قطعه مربوطه می­بایست در ضمانتنامه و فیش واریزی (ساتنا) (بدون قلم خوردگی) قید گردد و در سامانه بارگذاری شود.

بدیهی است به هرگونه واریزی پس از تاریخ و ساعت اعلامی در اسناد مزایده ترتیب اثر داده نخواهد شد.

پاکت (ب):

 ۱- شرایط مزایده :

می بایست به طور کامل در اسناد مزایده ، قید گردد.

۲- مشخصات قطعه:

مشخصات فیزیکی و شرایط حقوقی و سایر مشخصات که البته می بایست به صورت مشروح در اسناد مزایده قید گردد.

3- فرم منع مداخله کارکنان دولت:

فرم منع مداخله کارکنان دولت می بایست توسط اشخاص حقیقی و حقوقی (صاحبان امضای مجاز) تکمیل گردد.

۴-مدارک شناسایی:

مدارک شناسایی افراد حقیقی و حقوقی می بایست به صورت کامل و به شرح زیر در اسناد مزایده ارائه گردد:

الف - مدارک شناسایی اشخاص حقوقی :

  • تصویر برابر اصل شده اساسنامه شرکت، آگهی تأسیس و آخرین آگهی روزنامه رسمی کشور مبنی بر آخرین تغییرات که مشخص کننده امضاهای مجاز شرکت باشد.
  • تصویر برابر اصل شده کارت ملی صاحبان امضای مجاز

ب- مدارک شناسایی اشخاص حقیقی:

  • تصویر کارت ملی.

۵- اسناد ارزیابی کیفی مزایده:

اسناد ارزیابی کیفی میبایست توسط مزایده گر تکمیل و به همراه مستندات مربوطه در بخش مستندات سامانه (تحت عنوان

پاکت ب) در سامانه بارگذاری گردد.

نکته شرط لازم برای بازگشایی پاکت ، کسب حداقل امتیاز لازم می باشد.

۶ - فرم ممهور به مهر و امضا شده بازدید از محل قطعه مورد نظر توسط مزایده گر.

۷- بارگذاری تصویر جواز تاسیس صنعتی گواهی فعالیت صنعتی و یا معرفی نامه برای صنوف در سامانه الزام آور است. نکته در صورتیکه مراجع صدور مجوز در استان، صرفاً بر روی قطعه جواز صادر می نمایند و یا به تشخیص هیات مدیره شرکت استانی؛ مزایده گزار میتواند نسبت به اعطای مهلت حداکثر تا سی روز پس از ابلاغ برنده، به منظور ارایه محور معتبر از مراجع ذیصلاح به برنده مزایده اقدام نماید. در غیر اینصورت در صورت عدم ارایه محوز معتبر) مزایده گزار نسبت به ضبط سپرده شرکت در مزایده اقدام مینماید.

 

پاکت (ج):

حاوی قیمت پیشنهادی مزایده گر که ممهور به مهر و امضای صاحبان امضای مجاز و در مورد اشخاص حقیقی به امضای شخص مزایده گر برسد. در خصوص امضای فیزیکی توجه به ابلاغیه شماره 140935/1 مورخ 11/05/1399 تدارکات الکترونیکی دولت بلا مانع میباشد.

 

 

 

نحوه انتخاب برنده مزایده :

۱- پس از بازگشایی پاکات (ب) و امتیاز دهی به مزایده گران پاکات (ج) مزایده گرانی بازگشایی خواهد شد که حداقل امتیاز را آورده باشند. (بررسی همزمان استعلامهای ارزیابی کیفی مزایده گران با پیشنهادهای مالی، ممنوع است.)

۲ - بعد از بازگشایی پاکات (ج)، شخص حقیقی یا حقوقی که بالاترین قیمت را پیشنهاد داده باشد برنده مزایده خواهد بود.

3- در صورتیکه کمیسیون مزایده، برنده مزایده را اعلام نماید مزایده گزار باید نتیجه را ظرف ۷ روز کاری به برنده مزایده ابلاغ نماید. (توضیح اینکه توجه به بند ۷ سر فصل "پاکت ب" الزامی میباشد .)

۴- در مواردی که کمیسیون مزایده برنده مزایده را اعلام نموده، باشد تضمین شرکت در مزایده (ودیعه)، او نگهداری و تضمین سایر پیشنهاد دهندگان مسترد خواهد شد.

۵- در صورتیکه برنده مزایده از تاریخ ابلاغ نتیجه مزایده، ظرف مدت ۷ روز به استثنای ایام تعطیل نسبت به پرداخت مبلغ پیش پرداخت اقدام ننماید و یا برای انعقاد قرارداد حاضر نشود تضمین شرکت در مزایده او ضبط می شود و مراتب به شخصی که پیشنهاد او در مرتبه دوم قرار دارد ابلاغ میگردد اگر ایشان هم از تاریخ ابلاغ نتیجه مزایده ظرف مدت ۷ روز اقدام ننماید و یا برای انعقاد قرارداد حاضر نشود تضمین نامبرده هم ضبط و در این صورت به تشخیص کمیسیون مزایده، مزایده تجدید می­گردد.

به شخصی که بهای پیشنهادی او در مرتبه دوم قرار دارد به شرطی موضوع مزبور ابلاغ میشود که تفاوت بهای پیشنهادی او با برنده مزایده از مبلغ تضمین بیشتر نباشد در غیر اینصورت رجوع به او ممنوع است.

6- حد نصاب تعداد شرکت کنندگان در مرحله بازگشایی پاکات قیمت (پاکات ج)، ۲ پاکت است. در غیر اینصورت مزایده یکبار تجدید میگردد و در این صورت با هر تعداد مزایده گر فرایند مزایده برگزار خواهد شد.

۷- درصورت وقوع هر یک از شرایط ذیل کمیسیون مزایده میتواند خروج موضوع مزایده از فرآیند مزایده را به هیات مدیره شرکت ارجاع نماید هیات مدیره میتواند موضوع مزایده مزبور را از فرآیند مزایده خارج و واگذاری بصورت عادی و مطابق دستورالعمل بهره برداری و با قیمت کارشناسی رسمی دادگستری را اعلام نماید.

الف - هیچ مزایده گری در نوبت اول و یا دوم شرکت ننماید.

ب- هیچ مزایده گری حائز امتیاز لازم برای بازگشایی پاکت قیمت در نوبت اول و دوم نشود.

8- در صورتیکه بیش از یک نفر حداکثر قیمت پیشنهادی موضوع مزایده را به صورت یکسان پیشنهاد داده باشند، حق تقدم با مزایده گری خواهد بود که در محل موضوع مزایده سکونت دارد در صورتیکه سایرین نیز واجد این شرایط باشند، کمیسیون مزایده برنده را از طریق قرعه تعیین خواهد نمود.

نکته - تحویل موضوع مورد مزایده به مزایده گر منوط به امضای قرارداد حق بهره برداری و مطابق دستورالعمل جاری شرکت بوده و تنظیم صورت جلسه تحویل قطعه الزامی می باشد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : گروه آرشیو تمام اخبار استان,گروه اسلایدر سمت چپ,گروه اسلایدر سمت راست,گروه مناقصات و مزایدات,گروه اطلاع رسانی,گروه فراخوان
  • کد خبر : 28445
کلمات کلیدی

فایل ها

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب